/ Övrigt /

Furniturebox, igen!

Oj oj, nu får nog Furniturebox skärpa sig! Nu har de ringt igen...för fjärde gången har de velat leverera att bord till oss. När vi var i Australien ringde de igen. För sista gången, vi har redan fått vårt bord! Sluta ringa! Vi har ledsnat nu!

Det är mellan 90 till nästan 200 personer som läser min blogg varje dag, fattar ni hur mycket negativ publicitet ni får? Om varje person som läser bloggen får informationen om att Furniturebox strular så kommer de säga det till minst 5 personer, som i sin tur berättar det för 5 personer...för alla känner nån som känner nån som haft jätteproblem med Furniturebox...
#1 / / Roger Mattisson:

Hej,
Vi kan inte mer än ursäkta oss. Vi har bytt tredje parts logistik nu från Best transport. Så det kommer inte att hända igen. Vi har nu flyttat till eget lager i Göteborg med Världs expiditör så att detta problem inte skall upprepas. De har även skickat ut fel varor till kunder etc. Så vi är minst sagt förtvivlade över hur Bes transport agerat mor våra kunder. Vi står givetvis ansvariga för de felaktigheter som åstadkommit men vi har nu tagit detta i akt och agerat snabbt.
Med Vänliga Hälsningar
Roger Mattisson
VD
Furniturebox AB

#2 / / Bo Drottz:

Hej...
Avråder definitivt att handla ifrån furniturebox!!
I början på Mars beställde vi ett set med utemöbler..
Det skulle komma i början på juni.
Ingenting hände.
jag ringde dem vid ett flertal tillfällen och undrade när grejorna skulle dyka upp,fick ett antal datum som inte höll.
Nån gång i juli dök iaf grejorna upp till slut.
Det visade sig att de var transportskadade!....knäckta ben och dylikt..
Ringde omgående och anmälde detta,blev lovad att få nya inom en kort tid..
Ingenting hände,ringde igen och blev lovad återigen att det skulle komma inom kort....men icke.
det ända som under hela tiden har kommit är påminnelser och samtal om när vi skall betala fakturan!
Blir till slut förbannad och ringer upp till dem i början på den här veckan och undrar vad fan som händer....svaret jag får är först att ingen vet något,som vanligt,och att jag kan få möblerna tidigast i Februari!!!
Jag blir rasande och säger att dem kan komma och hämta möblerna...
Skall bli intressant vad som kommer hända härnäst...kommer väl en betalningspåminnelse misstänker jag.
Det finns 2 saker som hela tiden kommer tillbaks i kontakten med furniturebox
Det ena är att ingen någonsin vet något om när,var och hur och ingen hör av sig överhuvudtaget.
Det andra är att dem hela tiden skyller på fraktbolaget..
Jag påpekade det orimliga i att det tydligen tar över 6månader att byta fraktbolag...
Jag är själv egenföretagare och har bytt fraktbolag vid ett flertal tillfällen och det tar högst en vecka.
Så handla INTE! från den här firman.

Mvh Bosse Drottz

#3 / / Roger Mattisson:

Hej,

Beträffande att byta fraktbolag med lager på en vecka. Att få en ny fungerade logistik i en handvändning har inte Furniturebox kunnat ordna i allfall. Då borde du börja arbeta som konsult inom detta område. Transportföretag ja, det kan man byta i vissa fall om lagret hade bistått. Dock när vi var oerfarna år 2005 så skrev vi under ett avtal som omfattar NSAB mot vår 3PL. Ett skyddande kontrakt gentemot transportörer. Detta innebär att vi inte fått använda externa fraktfirmor utan varit låst till Best transport. Beträffande din order
med utemöbler kan jag inte mer en beklaga. Att vi skyller på fraktbolaget är självklart. Vi säger sanningen och drar ingen vits om nåt annat. Det skulle vara enklare om vi kunde göra något åt saken men det har vi inte kunnat göra. Vi gör alltid så mycket som vi kan mot våra kunder med rabbater etc. Tycker människor inte att det räcker så får de självklart vända sig till IKEA eller liknande. Men logistik är inte alltid lätt många gånger som vissa personer kan tro. Det är stora tunga varor man handskas med och inte lätt tillgängliga varor. Vi har nu som ovan nämnt löst logistik problemet vilket vi är väldigt glada över.
Vi hoppas även att personer i fråga ändå finner förtroende för oss då vi verkligen gör så gott vi kan. Att kundtjänst inte svarar korrekt på din/kunds fråga är jag givetvis besviken på och skall ta itur med. Dock vet jag att det inte varit enkelt många gånger då vi inte kunnat få korrekt lagersaldo etc av best transport.
MVH

Roger Mattisson
Furniturebox.se

#4 / / Bosse Drottz:

Rabatter?....Jag skulle betala fullpris för utemöblerna,alltså det priset ni begär....kallar man det rabatter?!
Sen apropå att du skyller på nån klausul i nåt avtal som säger att ni inte får anlita nåt annat fraktbolag låter mycket märkligt,speciellt som de enligt er missköter sig gång på gång....kan tänka mig att det ev skulle kunna finnas sådana kontrakt men att det endast gäller under förutsättning att fraktbolaget sköter sig och gör det dem skall..
Apropå det här med kundtjänst så har jag varit i kontakt med er vid ett flertal gånger och ni har aldrig vetat någonting om nåt,lite märkligt med tanke på att firman har 2 anställda,ni borde liksom ha lite koll när samma kund ringer flera gånger ang samma ärende...dessutom har ni aldrig någonsin hört av under hela "resan" som ni har lovat förrutom när ni ville ha pengar....
Och som du skriver ...."Tycker människor inte att det räcker så får de självklart vända sig till IKEA eller liknande".....ja det lär ju mäniskor definitivt göra efter det här.....för i min värld är 10 månaders väntan
för att eventuellt få möbler i kombination med noll! feedback från er inte detsamma som att man gör sitt bästa.
Och hade du tagit dina kunder på allvar så hade du personligen hört av dig till mig och försökt lösa det på något sätt...
Du kunde ju privat ha löst frakten med posten eller liknande....eller?

#5 / / Roger Mattisson:

Hej,

Nej kunde inte ordna med frakten då vi skrivit på ett kontrakt som heter NSAB vilkt var det dummaste vi kunnat gjort. Detta får man givetvis lida för då vi varit ovetande. Vi vill inte försena en leverans så klart. Jag beklagar uperligt om du inte blivit erbjuden rabbat då det är vår praxis att göra om vi missköter en order.

MVH

Roger Mattisson
Furniturebox AB

#6 / / Rayanhedda:

i sow this site while i was looking for a site with uesful information it really helped me. nice job you are doing please keep it on.