/ Tisdagstema /

Tisdagstema

Veckans tisdagstema är fyrkantigt.

I odlingstider får Odlingspysslaren desperat ont om odlingskärl. Inte för att jag inte kan köpa nya krukor, det är bara roligt, men problemet kommer sen när de ska vinteförvaras, och förvaringsutrymmen är det ont om i vårt hem (mest på grund av Odlingspysslarens konsumtionsmönster)

Så man tager vad man haver. Här är det IKEAs isformar som fått tjäna som odlingsvagga för vitlöken. Fyrkantigare kan det inte bli...

image1089

image1090
#1 / / Zoey (Fotogalleriet):

Du har oxå fyrkantiga krukor ser jag :)

#2 / / Anniqa:

Vad härligt att få egen vitlök.
Min fyrkantiga mosaik är en spegel på väggen.

#3 / / Maria:

Hej!
Fyrkantigt, men inte fyrkantígt tänkt, att använda en sak till flera ändamål!!

#4 / / lotta:

Mycket fyndigt gjort och det är ju tur att det finns lite fyrkanter att ta på hemma i skåpen 8`)

#5 / / Ingrid:

Nöden är uppfinningarnas moder heter det ju och varför inte vitlöksodling i isformer. Fiffigt!

#6 / / Pippi:

Åh, vad kul att de ngt man själv har sått gro och växa upp!

#7 / / Ninni:

Man tager vad man haver...helt perfekt tänkt i dessa tider. Egenodlad vitlök är finfint!!
Ha en skön tisdag! Ninni

#8 / / Mia:

Men du har ju fyra fyrkanter i en...så bra! *L*

#9 / / Karoleen:

Smart - klart att man tar det man haver - hoppas det går bra med dina odlingar. Min tolkning är inget levande, snarare dött...

#10 / / Ingalill:

Smart man tar det man har, har aldrig provat att sätta vitlök. Det måste jag prova.

#11 / / Sandra:

Man tar vad man har :) fina bilder

#12 / / fru mju:

snyggt! :-)

#13 / / Della:

Fiffigt och fyrkantigt!

#14 / / Lissen:

Islådor, perfekt form! Mjölkförpacknigar är också suveränt.
Pocketböcker är suveräna. Billiga, lätta att ta med!
Ha det gott!!!!

#15 / / Scaniatjejen:

Fyrkantiga former men allt annat än fyrkantigt tänkande.:-) Smart!

#16 / / AnCa:

Fiffigt!!! Man tager vad man haver... Kan man plantera vitlök på våren alltså? Jag trodde man satte de lökarna på hösten, eller är jag helt ute å cyklar???

#17 / / Wickan:

Ja, ibland har jag fått ta gamla äggkartonger! Hittade riktigt billiga sålådor på ICA (fyrkantiga, vad annat), men har också köpt en dyr "plugglåda". Vitlök skulle jag ha satt...