/ Vinter- och julpyssel /

Nu ligger tomtarna pyrt till!

Visserligen så älskar jag att julpynta, helst ska alla tomtar vara på plats redan i mitten av november. Ofta brukar jag hålla mig och aldrig julpynta innan första advent...eller ok, veckan innan första advent. Men guuuuud vad trött jag är på alla dukar och tomtedj*vlar nu efter jul. För jag måste poängtera, julen är SLUT efter julafton. (Helst skulle jag vilja fira jul på juldagen inte på julafton, men men) och annandagen och juldagen är onödiga (förrutom att man är ledig, ledig = bra) Snälla sambon tittade storögt på mig idag när jag började smygavtomtifiera. "Det är ju så mysigt med alla belysning". Så, jag gav med mig och hindrade min egen framfart, tomtarna får härja här fram tills den 30/12. Sedan ska de bort, för att sedan längtas fram igen i november 2009.

#1 / / Nicki:

Va skönt att se att fler än jag känner så, det är ju inte så att man är julhatare men när julen är över så känns det sååå skönt att få packa ner den. =)och som du säger längta fram den i november nästa år.

#2 / / Lizaloop:

haha mina har försvunnit de flesta, jag tycker bättre om att tjuvbörja pynta för tidigt för att sedan plocka bort det fort!!

#3 / / Maria:

Hej!

Tack för besök hos mig, välkommen åter!

Jag håller med, är lite julless efter annandagen. men ska börja plocka bort efter nyår. Brukar kännas som om hemmet genomgår ett reningsbad när jag plockar bort julen...