/ Påsk och vårpyssel /

Prickiga ägg

De här äggen är superenkla att göra och mycket fina. Tipset kommer från Better homes and gardens, men jag har sett dem tidigare. Det är nog så att bra pyssel har en tendens att vandra runt bland olika pysslare och tidningar.

Du behöver:

Kokta ägg, målade med vattenfärg (de ska vara torra)
Klisterlapps-prickar i olika fäger. De finns bland kontorsmaterial i affärerna


Dekorera med prickarna, klipp dem i halvor eller kvartsdelar på äggen. Mycket enkelt pyssel som är roligt för både stora och små!

image972
#1 / / Nilla:

Vilken fin blogg du har, rik på inspiration.
Jag bloggar från singapore och du är välkommen att kika in hos mig!

Må gott!

#2 / / Evasleva:

behandlingsarbete med unga ungdomar på det ena stället och äldre ungdomar på det andra :)
Igår fick jag en ordentlig smäll, så kan det gå! Jag tycker att det är roligt (inte just att bli slagen då) men arbetstiderna är lite tråka. Skulle nog hellre ha ett 8-5-jobb faktiskt. Men man kan inte få allt!

#3 / / Falkalida:

I really enjoyed my visit. A great site