/ Vinter- och julpyssel /

Julutmaning

Kanske är det bara jag, men nu längtar jag efter att få börja julblogga igen. Ingen högtid är så pysselstinn som julen och jag kan lugnt blogga i 2 månader utan att få slut på kreativa idéer. Så, nu kommer en julutmaning från Tomtens dotter.

Blossa eller någon annan glögg
Jag dricker inte köpeglögg då de alla innehåller mandel...jag gör ofta egen.


Hackade eller hela nötter
Inga mandlar/nötter för mig pga allergi.

Adventsljusstake eller julstjärna i fönstret?
Varför bara ha en av dem? Jag julknarka på med både och!

Grön eller vitmossa?
Vitmossa

Riktig gran eller plast?

Hmm, förra året hade vi en stor plastgran och en liten riktig...ska jag tillägga att vi bor på 68 m2?

Lussekatter med eller utan saffran?
Med saffran fast det är så äckligt!

Lussekatter med eller utan russin?
Med russin, som dock pillas bort.

Julen vill jag läsa om:
Överallt! Ju mer desto bättre!

Julgröten äter jag helst med:
En klick äkta smör och socker

Köttbullar eller prinskorv?
Ingen jul utan skinka, julmust, prinskorv och köttbullar. Inget modernt skit eller nymodiga mångkulturella julbord för mig tack!

Vitt eller rött när jag dekorerar
Massor med rött och vitt! Det hänger tomtar till och med i badrummet!

#1 / / Anna-Karin:

Vilken kulis! Får man låna utmaningen till sin egen sida?