/ Halloween och höstpyssel /

Silvertejp...duck tape

Anktejp heter silvertejp på engelska. Detta till synes mycket tråkiga material är magiskt. Japp, du läste rätt. När jag pluggade användes silvertejp till att lägga upp gardiner med, byxben, att laga en trasig ryggsäck mm. Ok, nu skulle jag kanske inte lägga upp brallorna med silvertejp, men pyssla med den gör jag gärna. Men silvertejp (och annan hård tejp) går att använda till så mycket mer. Du kan tex göra väskor, hattar, plånböcker mm och det är enklare än vad du tror.

Principen är enkel, Tejpa på baksidan av det tyg du vill använda! Du behöver inte sy någonting, utan använda häftapparat för att fästa delarna med varandra.

För att se en komplett, intruktiv mall, klicka här eller på bilden nedan.

#1 / / Botti:

Ja men visst är det en fantastisk tejp!!! Här änvänds den flitigt, men då mest för att tejpa igen lådor och dörrar som två små pillriga 2 åringar inte ska komma in i!!! hihi



Byggde de första nallehusen /dockhusen med hjälp av silvertejp och kartong! Verkligen användbart...



/B

#2 / / Botti:

ps...

Nu har jag lagt till dej i min favorit lista på bloggen! hoppas det var ok? Gillar din sida! ler



/B

#3 / / Botti:

Klart det är ok att du lägger till mej i din lista! glad

#4 / / Linn:

Heter faktiskt duct tape!