/ Tisdagstema /

Tisdagstema

Veckans tema är Rolig



Va, tår? Hur kan det vara roligt? Jo förstår du, i Sverige har nog 9 av 10 personer den så kalladede egyptiska foten, det innebär att stortån är den längsta tån. Men detta är ett exempel på en så kallad grekisk tå, det innebär att tån bredvid stortån är längst.  När jag gick i skolan så jämförde vi såklart i klassen vem som hade vilken typ av tå, och det var bara jag som hade miffo-grek-tår. Hur roligt tror ni det kändes?



Därför kändes det skönt att när jag slutat skolan, fick kunskapen att det anses vackert med den grekiska tån, och till och med ett skönhetsideal som Venus hade min typ av tå. Roligt va!
#1 / / Famos/Menageriet:

Fniss Rätt så kul faktiskt. Har Du lika långa, eller ska jag säga korta, armar som Venus också?

Bilden på Hot Doggen i förra inlägget fick mig att gapskratta!

Ha det så kul!

#2 / / Gerda-Thyra:

Jag förstår att det måste vara roligt att ha lika fina fötter som skönhetsidealet Venus!

#3 / / Carina:

Jag har den med=0)...den grekiska foten...

kram

carina

#4 / / Anna susar in..:

Hmmmm inte så kul att vara en grek-tå kan jag tro..men så här i efterhand..lite kul :) för du vet jag gillar dig så pass fast du är lite kort i tån..:D jag skojar..hoppas du förstår..jag vill så väl kram på dig lilla tån..

#5 / / Nina:

Om både stortån och pektån är lika långa då? Så har jag.

#6 / / Susanna:

Såna tår har jag också men hos oss har det kallats: "att ha intelligenstå", så jag har alltid tyckt det varit roligt att ha :-)

#7 / / Mika:

Jag har hört från en brasilianare att om tån mellan stortån och "långtån" är den längsta innebär det att man är mycket svartsjuk.. medan om samma tå däremot är mindre än de två bredvid så betyder det att man aldrig är svartsjuk ;)

#8 / / Marika på Odlingspyssel:

Tack för alla inlägg. Nu har jag undersökt saken med grektån. Det är 10 % av alla som har grektår, 60 % har egyptenfötter. Sedan finns det de som har lika långa pektår som stortår. Coolt va!

#9 / / Marika på Odlingspyssel:

Tack för alla inlägg. Nu har jag undersökt saken med grektån. Det är 10 % av alla som har grektår, 60 % har egyptenfötter. Sedan finns det de som har lika långa pektår som stortår. Coolt va!

#10 / / Blomlådan:

Ha ha, ja det där var roligt att veta! Min man har en EXTREM grektå, jag brukar reta honom för den men nu får han ju upprättelse. Själv har jag en ytterst vardaglig och knappt lutande egyptisk fot. Fast det där egyptisk låter förstås ganska märkvärdigt ändå.

#11 / / Nilla:

Jag har samma som du.

#12 / / Amme:

mina är typ lika långa o__o

#13 / / Em.:

Min stortån och den bredvid är lika långa :O