/ Vinter- och julpyssel /

Jag minns mitt 00-tal

År 2000 var jag nyss fyllda 21 år, och mitt uppe i mina studier i utredningssociologi. Jag hade kommit hem från Usa och bodde i Luleå igen. Egentligen, måste jag säga, har 00-talet varit otroligt händelserikt för mig, men ändå så slätstruket. Visst, jag tog min magisterexamen år 2002, började arbeta, fick min första riktiga lägenhet (tidigare hade jag bott i studentlägenhet) och köpte min första pudel. Men ändå så var det inte så himla spännande, eller jo, pudeln var ju det men inte allt det andra. Blev sambo och köpte lägenhet i utkanten av den stora staden 2007, fick nog av sociologin och kände att jag borde kanske arbeta med något annat, och nu, när 00-talet tagit slut har jag en termin kvar tills jag är färdig matematiklärare. Så, från ung student till student igen, men nu i en lite äldre form. Ekonomin skriker och behöver verkligen att jag ska börja arbeta igen, men jag är otroligt mycket lyckligare nu och inför mina klasser, än när jag satt och forskade inom sociologin...

Så var mitt 00-tal, hur har ditt varit?
#1 / / pok:

det har varit kort!

varje dekad går fortare o fortare ju äldre jag blir. Den stora behållningen av det senaste har varit familjens utveckling till trivsel o framgång.En lyckosam utvidgning av antalet fyrbeningar har bidragit till välmåendet.

GOD FORTSÄTTNING PÅ DET NYA ÅRET!

#2 / / Evasleva:

Med tanke på att jag gått från 17-27 så har det hänt rätt mycket. utbildning, jobb, man, bott i 4 städer, barn! :)