/ Textila mönster/beskrivnigar /

Bokstavspåse

Ja, jag syr varje dag. Men som ni ser blir det inte alltid så himla bra. Men strunt samma, jag lär mig ju! Den här idén är jag inte helt säkert på var jag snappade upp den. Jag vet att det var en himla trevlig amerikansk blogg i alla fall. Eftersom broderier inte är min starka sida så valde jag att trycka bokstaven med akrylfärg. Jag har ju inköpsstopp på pysselgrejer och försöker använda det jag har. Men textilfärg är naturligtvis mer optimalt.

Bokstaven A är inte den bästa bokstaven att börja med, på grund av "hålrummet". Men jag gjorde såhär. Jag ritade på frihand den bokstav jag ville trycka, klippte ut den i vanlig papper och duttade sedan med en helt vanlig hushållssvamp på tyget. Lät torka och sydde sedan en kvadrat (mjaaaa, den har fyra hörn i alla fall) och fyllde med vanliga ärtor. Jag fick sprätta en eller två sidor (ok, 3!) och alla hörnen (ok, inget!)  är 90 grader.





Kajsa gillar!

#1 / / Mamma C:

Halloj

Tack för tiiten hos mig, ska ta mig en sväng här inne hos dig. Och se vad du har gjort för fint.

Mamma C

#2 / / Carina:

He he det ser precis ut som när jag ska försöka sy...nu häftar jag upp gardiner eller köper färdigt!!!

kram

carina

ps: vill man verkligen bli på dåligt humör - ta fram Bernina - the symaskin!

#3 / / utlandsmamman:

Att sy på maskin är mitt favoritpyssel, alla kategorier. Tyvärr kommer maskinen fram alltför sällan nu för tiden. Fortsätt att kämpa - du har gjort bra framsteg :)