/ Papperspyssel /

Decoupagehjärtan

I samma silkespapper som jag klädde det lilla tittskåpet med, räckte precis även till två hjärtan. Det stora hjärtanet provade jag att riva silkespappret i bitar och till det lilla provade jag med stora bitar papper. Det är enklare att riva men mönstret framträder tydligare om större bitar decouperas fast.

Det hela är hur som helst mycket enkelt och min sambo bussföraren har tydliga decoupageminnen från dagis i Paris. Jag rekomenderar dock att småbarn i förskolan provar på att decoupera på raka fomer som askar innan de provar på hjärtan.

Jag använder här termen "lim" men det är egentligen missvisande. Decoupagelim är egentligen ett lack, det är därför som du kan använde det både över och under ditt pappersmotiv.

Gör såhär:

Pensla decoupagelim på formen du valt.
Fäst pappret, antingen  klippt/rivet eller helt, ju större bitar desto svårare är det
Pensla med samma decoupagelim ovanpå pappret.
Låt torka, limma flera gånger om du önskar.



Rivet papper



Den onda symaskinen ska tas i hampan idag, jag har viskat till den att skroten gärna tar emot den...
#1 / / Astrid:

Hej!

Tack för snäll kommentar på min blogg.

Kul att du hittat dit.

Jag ska ta mig tid att läsa igenom din också, återkommer!!

#2 / / hanna:

Vilket vackert hjärta.

Hanna

#3 / / Kaprifol:

Superfint! Har själv provat nån gång för länge sen. Ska helt klart prova igen! :) Ha det bra!