/ Dollhouses / Dockskåp /

Dockskåpsprojektet

Under flera år nu har jag snickrat på mitt lilla hus. Från början blev jag inspirerad av ett nybyggt hus med en stor balkong på övervåningen. Men eftersom jag bor i en ständigt krympande lägenhet så insåg jag att ett dockskåp (till) var helt omöjligt. Så jag bestämde mig för att bygga en del av ett hus, i det här fallet en övervåning med balkong. Nu inser jag att det inte ser ut som en övervåning med balkong, utan stnarare som ett modert lusthus, vi får helt enkelt se hur huset slutar. Förlåt för de dåliga bilderna.







Material: OH-film till fönster, McDonalds glasspinnar och  tändstickor i mängder till golvet och fönsterlister. Delar av en gammal diskställ till taket, ätpinnar till det fallfärdiga staketet och ostlådor till väggarna.

This is my never ending dollshouse project. I've been working on it for years now. It's supposed to be a modern villa with an enormous balcony, but I don't know, maybe I'll make it into something else?
#1 / / Nina:

Lusthus låter väl bra!

#2 / / Marika på Odlingspyssel:

Jaaa, det kanske är ett lusthus, eller en modern friggebod?

#3 / / Kajsa:

Det är ju fantastiskt fint!

#4 / / Viktoria - ♥ s t j e r n f a l l ♥:

Supersnyggt, jag tänker mig det också lite som en modern friggebod :D