/ Dollhouses / Dockskåp /

Dockskåpsmässan

Inte skulle jag göra av med så mycket pengar, inte då...men jo visst, här grävdes det hår i plånboken. Samt i hjärtat, Kottes Konsumhus vill komma hem till mig. Men vart ska det stå? Vår dockskåpsstora lägenhet rymmer inte fler hus. Hoppas verkligen att jag en dag får möjlighet att inreda Konsumhuset, för det var verkligen fint! Pettsson och Findus har fått ett nytt rum också, kanske ska jag försöka mig på ett Pettssonrum i framtiden också?



Vakna Pettsson!



Mmmm vill ha....
#1 / / Gerda-Thyra:

Men Gud, vilket underbart KONSUM-HUS!!! DET SKULLE JU JAG VILJA HA!

Jag var i fredags på visningen av leksaks-auktionen som var igår, på Göteborgs Auktionsverk.

Det var kul att gå omkring och titta på alla gamla dockor, dockskåp och andra grejer som fanns där!

Men de hade inget KONSUM-DOCKSKÅP...

#2 / / Marika på Odlingspyssel:

mmmm Komsumhuset... 3000 kr tror jag Totte sa att han ville ha för huset...mmm så sugen

#3 / / amandaw:

min farfar har faktiskt byggt ett dockskåp över ett 1800-tals hus som han bodde i som liten. med tapeter och allt. det roliga är att han minns allt i exakt detalj. han har huset i timmerstockar och allt, så fruktansvärt duktigt gjort!