/ Husdjur /

Undulater

Jag har haft turen att få leva med undulater. I många år så bodde Musse, Kim, Grön, Gul och Blå hos oss. Musse blev hela 17 år och Kim och Grön 10 år. Nu finns ingen av dem längre, men det finns inte en busvissling i världen som inte kan få mig en minnas dem. Lilla Kin var väldigt snacksalig. Som tonåring lärde jag honom säga en massa dumheter, som att säga "Kom ska jag nacka dig" men också "Puss puss puss puss puuuuuss"

Nu har Lilo virkat de sötaste små miniundulater som ser precis ut som Kim och Musse gjorde en gång. De bor (nästan) kattsäkert i min söta lilla fågelbur. Men de pratar redan om att få komma ut och flyga in rummet lite.




Musse, men namnlapp om halsen. Tack Lilo, både Kim och Musse är jättefina!

#1 / / Maria:

Wow, vilka söta!

Vi hade en undulat som vi fick från någon annan familj när jag var barn, men den hade blivit skrämd eller något tidigare så den blev aldrig sällskaplig. Var bara arg. Trots det försökte och försökte jag i många år få den att trivas med mitt sällskap, men icke.



Bären hos mig har jag torkat bara som det är. Trädde upp på tråd.

#2 / / Marika på Odlingspyssel:

Vi fick Kim när han inte var mer än ett ägg. Han var så liten att han knappt åt själv och ville ligga trångt (i bh:n!)



Bären var verkligen inspirerande, helt klart något jag ska göra senare i år :)

#3 / / Marika på Odlingspyssel:

Vi fick Kim när han inte var mer än ett ägg. Han var så liten att han knappt åt själv och ville ligga trångt (i bh:n!)



Bären var verkligen inspirerande, helt klart något jag ska göra senare i år :)

#4 / / Lilo:

Vad bra att de kom fram som de skulle! Känns ju aldrig bra att stoppa ner de små liven i kuvert och skicka via posten! ;)

#5 / / Marika på Odlingspyssel:

Jo de kvittrade en hel del om det där med kuvertet, men när jag visade dem matskålen så förlät de alltid :)

#6 / / pysslarens moder:

för att inte tala om när Kim satt på spegelhyllan o beklagade sig för den där otroligt snygge välväxte o trevlige killen som han mötte där varje gång, att honan, Gula Iza, tog hans mat, bästa axel att sitta på, bästa utsikten o de färskaste blommorna; Stackars Kim ,staaackars Kim, Staaaaackars staaaaaackars Kim.

#7 / / Kraxarna:

De är så söta! Jag har också två från henne :D