/ Vinter- och julpyssel /

Advent i dockskåpet

Givetvis så pyntas det i dockvärlden också. Adventsstaken måste fram, garnris ska plockas och röda rosetter med tomtar ska dammas av. Vad tur att allt mitt julpynt till dockskåpet får plats i en liten ask!



Pepparkakor, adventskalender och en liten svepask.



Saffransbröd, minitomte och en dansk adventskrans. Adventsstaken är tillverkad av en avknipsad trädgren, eller kvist om vi talar om människovärlden.



Kan du gissa vad svamparna är gjorda av? Svårt, eller hur? Det är fuskpistiller som finns att köpa bland blomstergrejerna i hobbyaffären.



Julstämning ligger på bordet, ett granrishjärta hänger på skåpet som även dekorerats med en garnrisslinga.
På bordet står en amaryllis i kruka.



Tomteparad och julstjärna. Stjärnan är mycket enkelt gjord av en utplattad ischockladform.



Visst, jag vet. Adventsljusstaken fanns inte förrens på 1930-talet om det är sekelskiftet 18/1900 i mitt dockskåp. Men den är så fin, tycker jag. Det är den enda Lundby-grejen jag är vansinnigt förtjust i!

#1 / / m:

Sååå fint!!! Jag blir så sugen på att julpynta i dockhuset också, men jag har inget julpynt än och "storhuset" har tagit all tiden. Men, det kommer :-)

#2 / / pok:

tänk om man kunde pynta bara i det lilla huset. Nu är orken slut efter att ha fixat det stora med trädgården därtill.

hos dig o snälla sambon är det dock ordentligt gjort både i det stora o det lilla. Fint!

#3 / / Blomlådan:

Vad fint du har i ditt skåp!! Fina fönster också.

#4 / / Helena:

Vad fint julpyntat det är i dockhuset! Jag har inte lyckats sy något ur boken jag vann hos dig ännu men en vacker dag ska jag ta itu med det!