/ Övrigt /

Tomt klassrum

Japp, det var ju ett äventyr att börja jobba igen. Ingenting var klart. Alla är nya på skolan och alla vill ha rummet med Smartboard.  Den dolda agendan bland skolledningen gjorde att vi fick kasta om våra planer och ingenting stämmer. Mitt klassrum är (utan smartboard) och helt utan möbler. Tjohoo! Klasslistorna ska fixas dagen innan uppropet.
Något som är positivt är att jag kommer ta med mig mängder med saker hemmifrån. Ni vet, "bra-att-ha-saker". Visst det finns ett skolbibliotek, och visst det finns säkert massor med bra saker på skolan. Men allt det där "privata" är mycket för mig som lärare. Det är inte alls som andra jobb jag haft. Nej nej. Bara det att jag har ca 2 pärmar med ämnesrelaterade lektioner, materiel och sådant. Per ämne. Sådant måste också kånkas med.
Hur som helst, jag tror det här kommer bli svinjobbigt, uttröttande, vansinnigt och underbart roligt. Synd bara att jag inte tjänar de ca 50 000 kr/månaden som jag borde göra...