/ Recept /

Smoothies såhär på söndagen

Idag tog vi en runda på stan. Bokrean var den officiella anledningen till dagens tunnelbanetur, men egentligen skulle jag köpa två böcker till kursen i betyg och bedömning som jag läser just nu. Sedan brakade det loss, ranunklar, bok från Hedengrens, lite lunch, ett dyrt stopp på Panduro, lite luktagodtvål från Lush, filmen Coraline från Åhléns, ett superfynd på Scholl - 150 kr från ett par tofflor som jag varit på jakt efter i en smärre evighet (för inte kan en Riktig Lärare inte ha Scholl eller Birkenstock?) och lite annat smått och gott. Väl hemma gick vi förbi vårt lokala Konsum, och vi skulle bara ha något litet, men nej då, kapitalisten i mig fick syn på Konsums bokrea och hem gick vi med en Smoothies-bok...och lite ingredienser till smoothies. Såsom de här som vi redan hunnit med att prova:
1 mango
is och vatten
1 lime
eller:
En näve jordgubbar
Vaniljyougurth
Mumsfillibabba!
#1 / / Evasleva:

I vanliga fall brukar jag shoppa loss ordentligt på bokrean. i love it!

Det drar i mig... men det är inget jag BEHÖVER (som om det någonsin är det på bokrean...) och vi bör spara pengar till resan. Så det har bara blivit en bok: "Max lampa" :)

#2 / / Linda:

Jag har inte handlat så många.. några sångböcker. Det kan man ju inte få för mycket av... och ett par till.

#3 / / Marika på Odlingspyssel:

Det är inte världens bästa rea i år. Den där smoothieboken är den enda reaboken jag köpte. Rean känns så, hmm, slätstruken, och alla affärer har samma böcker.