/ Textila mönster/beskrivnigar /

Sticka strumpor

Åh, det där med stickning och virkning som lockar så. På jobbet så lyser flitens lampa och eleverna stickar och virkar så att garnet glöder. Hur svårt kan det vara, liksom? Om en 12-åring kan sticka kan väl jag? Eller? När jag var iväg idag och köpte kurslitteratur (ja, man kan jobba nästan heltid och plugga mer än heltid, det går utmärkt om man drar in på onödiga saker som matlagning och städning) så, utöver ett hål i plånboken för alla dyra böcker, så hittade jag en bok som tilltalade mig ENORMT: Sticka strumpor...
Precis en sådan bok vill jag ha, eller än bättre, precis sådana strumpor vill jag kunna sticka! Så snygga, och säkert dödssnygga. Men jag behöver verkligen ett par tjocka mumsiga yllesockor i ett glatt mönster. Om du vill kika i boken, så finns den engelska upplagan i ett utdrag på Amazon. Hos Craft hittade jag dessutom ett gratis mönster ur boken.
#1 / / m:

Hej! Du har en award att hämta hos mig!

#2 / / Blomlådan:

Du har fått en av mig också!

#3 / / Anonym:

Å vad ni är snälla, tack så mycket!

#4 / / Theresa:

Jag resonerade som du, att det kan väl inte vara så svårt att sticka ett par strumpor..och som sagt, övning ger färdighet, men lätt var det inte :) Är nu fast i raggsocksträsket, och har jag även upptäckt spetsstrumpan... trevlig blogg du har!

Mvh Theresa