/ Recept /

Svenska bröd

I mitt euforiska stämningsläge efter att jag börjat äta gluten har jag kommit till några slutsatser om klassiska svenska bröd: De är inte särskilt goda.
So far har jag provat: hårt tunnbröd, mjuk tunnbröd, kavring och en skogaholmslimpa.
Tunnbröden var torra, kavringen konstig och skogaholmslimpan borde ha varningstext om att vara hälsovådlig för alla över 5 år.
Men, men mina damer och herrar. Det finns mirakel. Jag gillar inte vitt bröd, alltså, jag har aldrig varit jätteförtjust i glutenfritt vitt bröd. Men herre gud i himlen, vad det är gott med Hällakaka. Jag dog just och återuppstod i munnen.
#1 / / pok:

prova den verkliga delikatessen - hällakaka med bregott på, rätt rikligt, o på det skivad mogen tomat, gärna med lite basilikagrönt på. MUMS!

#2 / / Evasleva:

Ja, det är ju faktiskt gott :) Med ost och en kopp te!

Annars äter jag sällan ljust bröd heller.