/ Boktips /

Könsroller

Har hört att den här boken är skriven som debattinlägg på tidigt 1970-tal. Hur som helst är den underbar och jag funderar på hur jag ska inkorporera den i min undervisning.






Ja, man ska ju inte ligga på latsidan, kampen för humnanism och feminism måste vinnas i varje generation.
#1 / / Evasleva:

Jag blir nyfiken på hur du ska använda den? Förstår små barn ironin?

#2 / / Marika på Odlingspyssel:

Tänkte nog inte köra på ironispåret. Små barn förstår inte alltid ironi, i den ålder jag har så är humorn väldigt konkret, tänk Bellmanhistorier. Men barn förstår orättvisor och jag har haft väldigt bra genussamtal med barn i lågstadiet. En sak jag funderat på är att byta plats på texten (jag måste ju ändå översätta den) och sätta flicktexten på pojkarna och vise versa. Eller byta på vissa men inte på alla och ha diskussioner.