/ Halloween och höstpyssel /

Fina pumpor

Idag har vi halloweenpysslat i skolan. Eftersom det är mina elever så kommer vi även att pyssla imorgon. Tänk vad härligt det kan vara, bockar av massor med mål i läroplanen, sjunger små sånger på engelska och fejar och har oss.
Fick en stor egenodlad pumpa av en granne. En sådan vacket tingest hade jag inte hjärta att karva sönder, utan jag tänkte bygga små pumpagubbar istället. Perfekt om du vill äta pumpan också.

#1 / / Marie Jungefalk:

Jösses vilka söta pumpagubbar. Själv har jag just karvat ur en pumpa och gjort en lyktgubbe av den, läskig ska den vara säger barnen. Den får väl lysa väg åt alla små spöken som jag gissar tänker busa runt i helgen. (Trots att halloween inte är förrän på måndag) Trevlig helg och tack för alla trevliga tips. Marie J

#2 / / Lizaloop:

För en vecka sen gjorde jag ugnsrostad pumpa för första gången å gud så gott det var :)