/ Balkonger, växter och odling /

Prinsesstårtemössan

Här kommer lite bilder på mössan min mamma stickat till bebisen. Jag är inte så könsbunden i vad vi köper/tillverkar, så jag tycker absolut att både pojkar och flickor kan ha den här mössan.
 
Ok, jag erkänner, jag trodde mössan stickades uppfrån och ner, men jag är också känd för att inte veta vilken ända som man stockar med på stickorna. 
 
Färdig mössa. Nästan i alla fall, lite rosblad saknas. 
 
 
#1 / / Lena Malmström:

OH, finns beskrivning någonstans? Hittade din blogg idag genom en sökning på google på gamla adventskalendrar... Härligt du skriver!

#2 / / stickerskan:

Nä, den är skapad efter eget huvud. Såg dock en virkad variant på "Brittas Ami" Där kanske det finns mönster

#3 / / stickerskan:

fel av mig "PysselEva" skulle det vara.