/ Balkonger, växter och odling /

Skön filt

Om ni inte varit på Stof och Stil rekomenderar jag er verkligen att åka dit och titta på alla deras fina tyger. När jag shoppar barntyger så försöker jag att inte hamna i söt-facket. Jag vill gärna att det ska vara färgglatt och fint, men ändå inte sötsliskigt. 
Det här kassettbandtyget är kanske mer en kul grej för oss som växte upp med mixed tapes, men ändå tyckte jag att det skulle passa som en barnfilt. Dessutom- har jag lärt mig- syns inte fläckar lika lätt på ett mönstrat tyg som ett enfärgat. 
 
Så, jag och den blivande mormodern har under två dagar sytt på filten. Den består av en fram och baksida med mellanlägg av mjuk stoppning (på rullmeter, också köpt på Stof och Stil) Här och där har vi sytt runt de blå kassetbanden och stoppningen för att tygen ska ligga stilla och för att det ska bli ett mönster i tyget. Baksidan är enfärgad svart bomull. Vi kantade även filten på framsidan med samma svarta tyg som baksidan. 
 
#1 / / mormor:

faktiskt så tycker jag den är jättefin stolt över oss!!