/ Dollhouses / Dockskåp /

Leksaker att drömma om

Jag är barnsligt förtjust i leksaker. Kan absolut hur enkelt som helst gå i barndom och leka leka leka fast jag snart är 34 år. Tycker nästan att det är ett sundhetstecken att jag fortfarande är så lekig. På jobbet med mellanstadieklassen är min lekfullhet alltid ett plus i kanten. Många barn tror nämligen att de måste sluta leka när de går på mellanstadiet- och när jag då berättar jag att leker ofta så blir det mer accepterat för dem att fortsätta leka häst, leka rollekar och annat kul.

Idag satt jag och surfade runt och kollade in nya fina leksaker. För några nummer sedan i tidningen Hemslöjden (nu uppimpad till 2000-talet) så hade de leksaksspecial. Bland annat en duktig bildhuggare visade sina fina leksaker.

Här kommer lite fina grejer som jag hittat idag, leksakerna kommer från franska moulin roty.



Finfin liten affär, det finns även en kassaapparat, våg, mat och annat kul att köpa till.


Riktiga verktyg att hamra och såga med. En mamma eller pappa måste vara med när sådaa här coola saker ska användas.