/ Papperspyssel /

Vika stjärnor och göra krans

En av mina underbara elever satt en dag med mig (helt frivilligt från hennes sida) inne en rast och visade mig hur hon viker pappersstjärnor av remsor. Det har blivit några stjärnor sedan dess, och jag har flera gånger funderat på vad jag skulle kunna göra med dem. När jag såg den här fina kransen på en blogg så tyckte jag att det var en utmärkt idé och ett fint sätt att visa alla stjärnorna på. 
 
 
Vill du vika egna stjärnor? Gör då såhär:
 
 
Fäst stjärnorna med knappnålar i en halmkrans så får du dem att sitta fast ordentligt. 
jul stjärnor pyssel
#1 / / Hannah:

Tack för tipset, detta måste jag prova nån dag när jag får tid =)

Svar: Ja gör det och lägg ut på din blogg :)
Odlingspysslaren

#2 / / Pyssel på Torp:

Åh, så fin krans. Måste testa att vika stjärnor, perfekt soffpyssel ju.

#3 / / Pyssel på Torp:

Haha, nu har jag testat. (På jobbet... oooops... ssschhh...) Först fattade jag ingenting, sen fattade jag! Blev ju superfint! Tack för tipset.

#4 / / Hannah:

Det där var för svårt för mig, jag kom bort mig redan på tvåan....

Svar: Skrev fel svar på dina inlägg, du löser problemet med instruktionen genom att tänka att du ska slå en knut av remsan.
Odlingspysslaren

#5 / / Maria:

Hej,

Nu har jag provat och far ihop det men blir ju bara en platt sak! Vad har du for papper?

Svar: Hej,
Vanligt A4:a-papper, tänk på att du måste "fluffa" till stjärnan under och efter knytandet.
Odlingspysslaren