/ Övrigt /

Gör en egen drake

Att flyga drake är verkligen en sinnebild för sommaren. Att gå ut på ett fält en dag när det blåser och släppa loss sin drake är verkligen urmysigt och ett sätt att umgås. Alla kan flyga drake, men lite träning kan det lilla barnet såväl som gamla farmor flyga. Om du klickar här kommer du till en engelskspråkig hemsida där de visar hur du ska gå tillväga för att tillverka din egen drake. Annars funkar det lika bra med en köpe-drake!

Nedan ser ni en mer abitiös köpe-drake



#1 / / matilda:

Ooo det var så länge sedan man flög drake. Sist var nog när jag var runt 10 :( Har en stor drake här hemma i garderoben som jag glömmer bort med jämna mellanrum (kanske för att ingen vill flyga den med mig). Kanske ett projekt inför sommaren..

#2 / / art[e]fact:

Vad kul! Jag måste banne mig ta o flyga drake i sommar :)

#3 / / Lucia:

Har en drake som liknar en örn och är 3-D. Men man tycker den är så fin så man vågar inte riktigt flyga med den. (köpte den i Kina)
Hittade precis din sida. Den var rolig men massor av fina idéer, kommer nog tillbaka.