/ Boktips /

Tilda-böcker

Tilda-böckerna, ett eldorado för alla oss med pastellpysseldrömmar, är som säkert de flesta vet skriva av norskan Tone Finnanger. Efter att totalt snöat in mig på alla söta dockor, figurer och pyssel så gjorde jag slag i saken och köpte två påskpysselböcker från Adlibris. Jag provade mig även deras gratisfrakt med Schenker. Vad jag inte uppmärksammade var att jag var tvungen att åka till Hammarbyhöjden för att kunna lösa ut paketet. Så nästa gång betalar jag nog de 30 kr som frakten kostar och får dessutom paketet snabbare hemskickat....

Jag undrar, är det möjligt att ha ett hem som ser ut som ett Tilda-hem? Min största undran är att om man nu kan ha det, vart förvarar man alla Tilda-julsaker sen? Förvaring är ju nästan aldrig snyggt? Jag önskar ju att jag kunde ha ett så vackert hem som många har när jag surfar rúnt på olika Bloggar. Men mitt och sambons hem tenderar alltid att ha dammråttor i hörnen, IKEA-möbler som inte är ihopsatta, "projekt" som ligger framme och obäddade sängar....och dessutom miljoner zillioner saker som inte egentligen får plats. Som fler Tildaböcker exempelvis. :)

image912
#1 / / Evasleva:

Det är väl inga som har såna perfekta hem jämt?! De städar nog precis innan. HOppas jag, för i så fall är de nog lite fel på dem.. Eller?

#2 / / Marika på Odlingspyssel:

Jag hoppas att det finns lite damm under Tone Finnangers säng också :)

#3 / / Annelie:

Jag är också "insnöad" på hennes böcker. Ska se till att skaffa mig dem en efter en.

Har sett
bilder på hennes hem och det ser jättefint ut, men inte så enkelt att bo där kanske. Man skulle vara tvungen att vara aktsam vid varje steg.