/ Halloween och höstpyssel /

Instruktion till en lönnlövskrona

Äntligen hittade jag en beskrivning på hur man tillverkar sin egen kungakrona av lönnlöv. Du ska klippa av den lilla större delen av skaftet innan du börjar, det räcker att klippa bort ca 1 cm.

Börja med att vika ner en av lövflikarna mot lövets baksida, ta ett nytt blad och "sy" med skaftet fast det andra lövet i det första, vik sedan ner det andra bladet och sy fast det tredje och så vidare...-









Sy fast det första bladet i det sista, klart!











#1 / / Liza:

Fantastiskt!! Nu slipper ju jag leta =)



Jag kommenterar inte så ofta, men läser desto mer... Älskar alla dina pysseltips. Önskar att jag hade mer plats och mer tid ;)

#2 / / Marika på Odlingspyssel:

Tack så mycket :) Önskar också att jag hade mer tid och plats, tänk om man skulle omskola sig till Panduropysslare?

#3 / / lyck-annas:

Äntligen ser jag en bra intruktion på de kronor vi gjorde till Sankt Mikaeli i vår skola. TAck!

Din underbara sida kommer jag att återkomma till.

#4 / / Anna-Karin:

Så otroligt fint! Tack för ett jättebra pysseltips.