/ Övrigt /

Fina klänningar till examen och allt

Borde jag fira att jag tar examen? (om jag nu kommer göra det, det går tungt med att skriva uppsatsen) Det är ju ändå min tredje och förhoppningsvis sista universitetsexamen. Är lite i valet och kvalet. Troligtvis kommer jag bara att ha liten mysig mottagning här hemma med enkel buffé för nära och kära. Låter det rimligt? Eller ska jag fira STORT? Jag har aldrig egentligen firat mina examina. Kanske borde passa på nu?
Hur som helst, jag är ju lite omfångsrik. Knappast en storlek 36 om jag säger så, snarare 46. Att hitta en finfin klänning är inte det lättaste. Dessutom, skatta nu inte, är jag intresserad av att låta min examenspresent vara ett par dyra vackra märkesskor och märkesklänning. Jag vet att det är vansinnigt, och jag har satt en budgetgräns på 5000 kr för klänning + skor.  Eller borde jag strunta i det. Hör ni hur velig jag är :)
Hur som helst, fina klänningar finns ju i Sverige också, men de finaste klänningarna finns i Usa. Är väldigt sugen på Calvin Kleins små 50-talsalster:
Som sagt, det finns mängder med vackra klänningar på Macys. Men även Nordstroms.com säljer Calvin Klein-klänningar i plusmodell. Till den klänning som jag kommer köpa (vet inte vilken än) så planerar jag som pricken över i att köpa ett par Christian Louboutin-pumps. Vet inte än hur jag kommer kunna gå i dessa dyra vackra höga skapelser, men de kommer väl ordna sig? Nog är flickan värd ett par dojjor för typ 3000 kr? 
#1 / / Nostalchic:

Klänningarna är ljuvliga! O ett par dyra skor kan flickan få ha till examen, det tycker jag allt, som pricken över i:et.

#2 / / pysslarens moder:

visst är du värd en finklänning! De där skorna tycker jag dock du ska låte bli. Bryta benen av sig kan man göra på billigare sätt. Köp hellre ett par som går att gå i de må vara dyra de oxå o f..n så mycket skönare

#3 / / Linda:

Åh så fina klänningar. Klart du är värd nåt sånt när du tar examen. Fast skor bör man ju prova innan man köper. Det kan ju bli så tokigt med hålfoten annars...

#4 / / Liza:

Ooh, I could kill for those shoes!! Är helt sskogalen! Funderar ibland på om det är vanligt just bland oss lite mer omfångsrika; lättare att hitta skor, väskor och accessoarer som passar oavsett storlek eller om det bara är ett kvinnligt drag ;)



Den gröna klänningen skulle jag också vilja ha, även om just den modellen ger mig giganorma höfter och rumpa ;)

#5 / / Botti:

Klart du ska ha både skor och klänning! Gillade den mörkblå lite snävare jag...



/B

#6 / / Ingrid:

Har också önskat mig Laboutins lääääänge!!!! Så synd att de var slut! Och det spelar ingen roll om man kan gå i dem, de är Laboutins! Fantastiska klänningar, vad blev det till slut?

#7 / / Ingrid:

Kan inte stava, Louboutins menar jag förstås.

#8 / / J U L I A ~ Min annorlunda värld ~:

Hejsan!

Skulle du kunna göra min en lite tjänst.

Gå in på min blogg kika igenom den lite och sedan kommentera det senaste inlägget om vad ni tyckte vad som va bra och vad som va dåligt.

du skulle verkligen göra min glad.

Kramar julia

#9 / / Rebecka Olofsson:

Hejj riktigt fin fashion blogg du har