/ Vinter- och julpyssel /

Snögubbetavla

Eleverna jag arbetar med är från 6-12 år gamla. Det ställer lite krav på flexibilitet när det gäller handarbete och pyssel. Sexorna är lite flinka i fingrarna som vi vuxna, men sexåringarna behöver ofta mer fingerfärdighet för de flesta av mina pyssel här på Odlingspyssel.
Den här snögubbetavlan kanske inte en 12-åring tycker är jättekul att pyssla med själv (dessutom har jag svårt att få den att rymmas i läroplanen för Bildämnet) men för en sexåring och elever på lågstadiet passar den bra.
Du behöver:
En engångstallrik eller assiett
Färg
Kartong i olika färger
Snöflingor
Filt att dekorera med
Måla tallriken i bakgrundsfärg, klipp ut de olika delarna
#1 / / Lillsnörpa:

Wow, Så fint! Ett perfekt barnpyssel. Tack för tipset. Om det är okej så tar jag med mig det till mina syskonbarn. /Lillsnörpa

#2 / / m:

Vilken fin tavla! Men klarar verkligen dina 6-åringar av att klippa så? Bra idé i alla fall. Man kan kanske förenkla lite (fast då blir den inte så fin förstås). Behöver verkligen nåt bra "vinterpyssel".

#3 / / Marika på Odlingspyssel:

Nej det är klart M, sexåringarna klarar inte av att klippa så fina detaljer. Men det går ju att förenkla och göra mallar att klippa efter, det är ju en bra kognitiv övning :)