/ Utomhuspyssel /

Gipsavtryck i sanden

När jag först såg det här pysslet tänkte jag att det kan vara svårt att göra det på stranden. Dels finns det inte så mycket finsandiga stränder här i Stockholm, och jag har dessutom för mig att gips är "giftigt" i den meningen att man inte kan blanda till det hur och var som helst i naturen. (Och nej, gips är inte giftigt att röra eller använda i hobbysammanhang)
Så, jag utvecklade pysslet.
Ta en så stor form att handavtryck och fotavtryck får plats, tex en tvättbalja. Fyll den men vanlig sandlådesand. Luckra upp sanden och låt barnet trycka ner sin fot och hand. Säg till barnet att hålla ihop tårna för bästa resultat. Om avtrycket inte blir bra, gör så bara om det.
När du har ett bra avtryck, fyll det med gips. Glöm inte att sätta en upphängningsmöjlighet på baksidan.
Du kan även göra avtryck av andra saker, sandformar tex.
#1 / / mångmamma:

Hej Pysslare.



Som svar på hur många juicedrickare vi är vi vanligtvis 6-7 stycken men de senaste dagarna har vi varit alla 9 hemma.

Ja, jag har många barn! :)

7 egna och några "extrabarn" i form av svärdöttrar och söner.

Trevlig sommar och trevligt att du tittade in hos mig!