/ Halloween och höstpyssel /

Födelsedag!

När jag var liten så var det verkligen öken att fylla år i slutet av oktober. Sedan blev det höstlov på min födelsedag och det blev om möjligt än mer tråkigt då ingen ens kunde sjunga för mig i skolan längre. Nu, när jag fyller tjugofjorton, så är livet lite enklare att leva. Tacka Halloween för det! Helt plötsligt så får jag ju möjligthet att pynta och feja på ett helt annat sätt.
 
Underbart!
 
I år har det varit magert med halloween här på bloggen, jag skyller helt på graviditeten, lite ork och stor mage.
 
Men här kommer ett tips på ett kul sätt att äta chokladbollar på, nämligen som kattbajs. Jajamänsan, rulla ut chokladbollarna som korvar istället och lägg (helt i en kattlåda) ut dem i en låda. Jätteäckligt och superpopulärt bland alla barn i alla fall.
 
 
Som kattsand kan du använda kossade kakor, om det blir över kakkross kan du alltid göra änglamat dagen efter. 
 
En söt, och inte alls särskilt svår, tårtidé är att göra en mumie. Använd då (om du har ont om tid)
 
Färdiga tårtbottnar
Valfri fyllning
Marsipan eller sockermassa- vit, svart och blå
 
Gör två ögon av massan/marsipanen.
Kavla ut marsipanen eller sockermassan så tunt som du önskar, skär sedan remsor - som bandageremsor- och klä tårten med dem. 
 
Du får på så sätt en jättesöt mumietårta.
 
 
Till sist kommer här så ett halloweenpysseltips. Nämligen en girland/flaggvimpel. Väldigt enkel att göra, du använder papper som du klipper i trianglar, målar och dekorerar.
 
 
#1 / / Matilda:

Vilken mysig blogg! Älskar kattlådan.. Haha! SKIT kul ju! :P

Kram

Svar: Tack så mycket!
Odlingspysslaren