/ Balkonger, växter och odling /

Påskpyssel

I skolan har vi gjort olika fomer av påskpyssel. Vi har gjort öppningsbara ägg och använt decopage. Som lärare är jag ju van vid att stjäla material hela tiden- av mig själv! Läraryrket måste vara det enda yrket just där jag gör stöldräder hemma. 
 
Vi målade också ägg och dekorera på olika sätt, många minions från Onda mig blev det, men också harar och kycklingar. 
 
Men vi har också hunnit med annat, här är konstverket inte riktigt klart än, men ni förstår idéen. Minecraftpåskpyssel: Mycket matte i det här, area och omkrets är självklart. Men också att sedan bygga i småpluppar.  Jag fick inte med samma kyckling i småpluppar men en annan.
 
 
Här är den: 
 
 
 
När eleverna sedan bygge figuren tredimensionell, så kommer de kunna räkna ut volym också. 
 
 
A och jag har målat eget påskägg vi med hemma. 
 
De här småkycklingarna köpte vi på Slöjddetaljer. Bara för att jag skulle få se hur de gjort dem och sedan kpoierade jag stilen och vi gjorde liknande i skolan. 
 
Fina va?
 
 
 
Stora ägg fann jag instiration till på Panduro. Några elever i skolan gjorde sådana här efter att jag visar bilder. 
 Andra påskidéer som vi hittade på BrioLekochLär
 
 Påskparader har vi klassrummet men vi klippte helt egna. De här var jättefina tyckte jag. 
 
 
För att inte tala om de här fina påskkärringarna
 
 
Jag hade gärna gjort de här påskkärringarna. Benen är stickad metervara, stövlarna lufttorkande lera och kjolen är i tyll.