/ Inredning /

Me like IKEA

När jag bodde utomlands grundlades min kärlek till IKEA. Jag kunde längta mig grön efter Sverige och svenska vanor och traditioner, och för att dämpa min längtan åkte jag till det gul-blåa varuhuset. Där kunde jag läsa skyltar med å ä ö, se bokhyllan Billy som jag hade hemma i Sverige och köpa Marabou mjölkchoklad. Jag har aldrig varit så svensk som när jag bodde utomlands.

Men IKEA, om de bara visste hur jag älskar dem. Jag skulle bli den mest perfekta IKEA-anställda också. Nu går jag och längtar efter nya IKEA-katalogen. Under tiden surfar jag på deras hemsida och hittade de här sötisarna, jag gillar särskilt mycket den lilla mannen med grön och vit-blommig skjorta.

image198
#1 / / Sofie:

Jag håller med dig! Vad vore Sverige utan IKEA? Oh, du älskade IKEA <3

#2 / / Fröken Duktig:

Haha, brukade också åka till Ikea och knarka lite Sverige när jag bodde utomlands. Hmm, var där på midsommar till och med. Det firades ju inte och då hade man lite extra hemlängtan... :)

#3 / / Linda:

ja gud vad roligt att jobba där o inreda deras små rum i butiken :) ska nog dit på måndag :) *lycka*

#4 / / Marika:

Me love IKEA, fortfarande :D