/ Vinter- och julpyssel /

Lackstänger

Gift wrapping har nog varit mer eller mindre aktuellt så länge vi gett varandra presenter. Själv är jag svag för så enkel inskagning som möjligt. Gärna med brunt eller vitt omslagspapper, rätt snöre och lack. Lack har kommit i många olika färger nu, jag har en guldlackstång hemma som jag tänkte använda till paketinslagningen. En sak jag kommit på med lack är att det är enklare att smälta stängerna fint om jag använder mig av en tennskopa, dvs en skopa som används till att smälta tenn till tennfigurer. Det blir jättebra varje gång och jag slipper de fula brända kanterna.




När jag surfade runt efter inspiration så hittade jag The enchanted gallery som säljer stämplar, dessa stämplar använder de sedan till att trycka på vanlig fimo/cernit-lera. Resultatet blir magnifikt snyggt, och går att använda som ersättning för lack på paket, eller som brosch eller som, ja, fantasin sätter nog inga gränser för möjligheterna.




#1 / / Evasleva:

bra idé med skopan!

#2 / / bitte:

Hej vill tipsa dig om en super tävling som market2member har.



Värva nån vän och vinn snygga priser.Jättelätt att vinna



Har en jättestor julklappssäck med massa vinster.



Allt är gratis gå in här



http://www.market2member.com/invitation.jxp?uid=78d1bddb-e2da-4822-9b05-5a50360bc404