/ Textila mönster/beskrivnigar /

Är symaskinen tuktad?

I don´t think so. Men, jag, medelmåttan i syslöjden, har komponerat mönstret själv och sytt byrackan utan hjälp. Jag har sprättat en hel del, sytt på rätan istället för på avigan, inte helt klurat ut hur man syr fast ben, svans och öron så att det blir snyggt och osynligt, men hunden är en hund.

Det är väl ingen finesser i mönstret heller. Eller, jo en, I svansen sydde jag fast en piprensare så den går att böja, och öronen hade jag en liten liten stuvbit av samma tyg (det heter Fågeln Fenix) fast i rött.

Jag kan säga att jag är ganska stolt över mig själv.



Det kanske inte syns, men öronen är fastsydda med flik. jag vek helt enkelt örsnibben som skulle fästas i huvudet som en spets, vek och sydde fast.



Ja, så hur sys bene fast snyggt egentligen. Nu är benen vikta och fas
#1 / / Nina:

Bra resultat tycker jag!

#2 / / Västmanländskan:

Vilken söt hund!

Och vilka roliga pyssel - här får jag nog titta in fler gånger :)

#3 / / Marika på Odlingspyssel:

Tack så mycket :)

#4 / / Anonym:

Hej,



tack för din kommentar hos mig. Till gardinerna har jag använt textilfärg från Panduro. Nu ska jag kika runt lite och se på allt ditt fina pyssel.



Hoppas att du får en härlig helg!

Kram Anna-Lena

#5 / / Helle Christiansen:

Hvilken fin blog du har, så kreativt det hele!



Kram og god weekend fra Helle

#6 / / Lizaloop:

Men så söt vovve!!

#7 / / Maria Bergar:

Det blide ju lilla blå! MB



Har i åtanke att fota klädnypeunderlägget.

#8 / / Anonym:

Sööööt vovve! minns att du gjorde minihundar t dockskåepet också, eller var de köpta?

#9 / / Trixie:

Gud vad mycket trevligt pyssel! Många bilder åkte i min inspomapp ikväll :) Hur har du sytt hunden?