/ Balkonger, växter och odling /

Lövsiluetter

Det här med siluettklipp är en gammal fin konst. Jenny Lee Fowler gör sina siluettklipp i bland annat löv. Det enda sätte jag kommer ihåg att jag gjort siluettklipp på är att en vän sitter i strålkastarljuset av en vanlig glödlampa. Sedan ritades siluetten av och klipptes ut i svart papper. Nu när siluetten ska klippas i förminskad variant på löv så är mitt förslag att göra enligt ovan och sedan förminska i en kopiator och föra över bilden på ett löv och klippa ut. Har något ett bättre förslag, skriv gärna en kommentar!

#1 / / Esbe:

wow! Det var häftigt, har inte ens tänkt på att man kan göra sånt på löv. Uppenbarligen är det bara fantasin som sätter gränser!

#2 / / Marika på Odlingspyssel:

Jag är också superimpad och fylld av skaparlust när jag ser löven :)