/ Vinter- och julpyssel /

Jul på balkongen

Även på balkongen ska det vara julfint. Min balkong har fördelen att ha varädens finaste utsikt, men ett högt läge gör också att det blåser väldigt mycket. Lägg rent söderläge på det så förstår du hur svår ekvationen är att gå ihop. (dvs på sommaren är balkongen stekhet men i total orkanvind- vilka växter trivs i det liksom?)

Men, nu ska jag inte orda för mycket om det. Jag älskar vår balkong och här kommer lite fina pysseltips på hur du kan få din egen oas julfin.

Bilden kommer från Expressen Leva och bo



Äkta granris på balkongräcket gör verkligen susen. Det är inte svårt men ganska tidskrävande. Knipsa ris i lämplig längd och knyt fast med lämplig tråd. Knyt om röda band.

#1 / / Marie Jungefalk:

vilken fin balkong. Nu har jag och mina dagbarn gjort ett "pepparkakshus" med inspiration av ditt spökhus av mjölkkartonger. Det blev riktigt fint, och pryder sin plats i fönstret. Hälsningar Marie J

#2 / / Marika på Odlingspyssel:

Det var mycket roligt att höra! Skulle vara jättekul att få se :)