/ Dollhouses / Dockskåp /

Istället för franska affärer

Jajamänsan, nu syftade jag på inlägget innan. Nämligen fina franska leksaker. Någonstas i bakhuvudet kom jag ihåg ett spel som handlade om att leka affär. När jag satte igång att googla visade sig spelar förvånande heta Leka affär. Måste vara Illon Wikland som ritat spelet - eller vad tror ni? Som dockskåpsörd gillar jag att det går att fälla ut spelet till en liten miniatyraffär.

Nu ska jag bara hitta ett eget Leka affär, sedan ska här lekas!

#1 / / Christina Wahlsten:

Hej!



Det är mycket riktigt Ilon Vikland som har ritat bilderna till "Leka affär". Jag har en sådan sedan några år tillbaka. Den har varit till salu på Tradera några ggr. Har du tur, finns det någon som vill sälja affären där.

#2 / / Kajsa:

Åh vad fin, har aldrig sett förut. Den franska affären nedan var inte heller tokig.

#3 / / Gila:

Ååå vilka underbara förpackningar!!