/ Balkonger, växter och odling /

Japp, så är det pappa-Rödluvan

Brukar inte lägga ut fina-roliga bilder. Men den här är för bra för att missas.
 
 
 
Det är inte alltid lätt att ha en tydlig jämställd agenda för sitt barn. Ofta tror folk att min dotter är en pojke, kanske beror det på att hon inte har pussinuttiga klänningar på sig (så ofta)? När vi inte visste vad det var för kön på vår bebis i magen så köpte jag röda kläder på Polarn. I min värld är rött en färg som varken signalerar pojke eller flicka, men tydligen har rött blivit en flickfärg? Otroligt töntligt med könsfärger överlag tycker jag. 
 
 
Det jag vände rmig mot med typiska flickkläder är att de är så mycket trängre än pojkkläderna i samma storlek. Samt att det finns så mycket roliga och fina flickkläder med mönster och färger men bara tråkiga pojkavdelningar med blått, grönt och militärmönster. Kanske en Blixten-tröja någonstans. Det är svårt att köpa glada färger till pojkar och slippa kommentarer om att "Va, ska han ha det där på sig!". 
 
Skulle önska på mer könsneutrala kläder, klänning är inte ett flickplagg utan alla bebisar hade klänning på sig förr i tiden...