/ Astrid /

Liten blomma på dop

Sitter och dopplannerar för fullt. Just nu på distans då vi är hos A:s farmor i Skåne. Tänker mycket på vad för något gott vi ska kunna äta på dopet, i runda slängar är det 50 personer som kommer, (jättekul!) och jag funderar på hur mycket kakor, bullar och tårta som behövs. Just nu lutar det åt catering för maten, för mat blir det. Ett dop sm börjar klockan 11 innebär lunch för mig. Om det inte blir catering så kommer det bli något enklare i matväg, något som är enkelt att servera framförallt...
 
 
I min familj har vi som tradition att ha en liten blomma (oftast en ros) på dopklänningen. Lilla A blir tredje generationen i samma dopklänning som min farmor har sytt någon gång strax efter andra världskriget. I relation till evighetsgamla klänningar som kungafamiljens står sig vår dopklänning slätt, men den är viktig för mig. Så viktig att jag lär restaurera den hos en tygkonservator. 
 
Egentligen ville jag ha en blomkrans på hennes huvud också, men jag tror den skulle irriera henne för mycket. Så en liten dopblomma blir det och den är beställd.