/ Halloween och höstpyssel /

Halloweenmat

Under åren har jag postat massor med inlägg om mat, kakor, tårtor och annat ätbart som du kan bjuda på under halloween. Nu tänkte jag komma mer lite fler tips. Att halloween ligger mig så varmt om hjärtat har nog att göra med att jag fyller år mitt under hela härligheten. När jag var barn så fanns det inget att fira med under slutet av oktober, inget höstlov och alla vuxna var aptråkiga och ville bara tända ljus på kyrkogårdarna. Hur kul var det egentligen?
 
Halloween kom som en skänk från ovan till en liten kalstörstande flicka så nu kör jag järnet!
 
Så, här kommer först ett ganska nyttigt tips, morotspumpa med dipp!
 
 
Chokladpuddingkyrkogård i serveringsstorlek
 
 
Du gör vanlig chokladpudding och lägger i glas. Jorden ovanpå är krossade Oreos eller annan kaka med mörk choklad. Gravstenen är en vanlig kaka.
 
Mumsmums eller chokladbollspindel
 
 
Väldigt enkelt och snabbt att göra. Benen är spritsad choklad, men om du vill göra det enklare för dig kan du ta godissnören eller saltapinnar. Inte lila fint, men det funkar!
 
 
 
 
 
baka / halloween / halloween pyssel / kaka / tårta